O NAS

“"Jesteśmy największą siecią wielokanałową w centralnej Europie"”

OTO SIEĆ MEDIAKRAFT

Mediakraft łączy wiedzę doświadczonych pracowników z obszaru produkcji telewizyjnej, marketingu, social media oraz zarządzania mediami z nieograniczoną kreatywnością nowych mediów, tworząc telewizję przyszłości. Dzisiejsze młode pokolenie w dużej mierze odwróciło się od tradycyjnej telewizji. Dlatego zapewniamy mu profesjonalnie tworzone treści, które zarazem zabawne i pouczające.

VIDEO ONLINE BĘDZIE WIODĄCYM MEDIUM

Programy sieci Mediakraft Networks i jej twórców to najważniejsze źródło rozrywki i informacji dla młodej publiczności w wieku 13-35 lat. Ta zależność, uczyniła nas jednym z największych twórców treści internetowych w Europie a video online, stało się jednym z wiodących mediów naszych czasów.

LOKALIZACJE

Mediakraft Networks ma swoje centrum nadawcze w Kolonii. Wielu spośród naszych twórców tworzy filmy w tej medialnej metropolii nad Renem korzystając z profesjonalnych pomieszczeń stworzonych do nagrywania treści audio i video. W Kolonii zajmujemy się również wszelkimi aktywnościami administracyjnymi naszej sieci.
W mieście Hamburg wspólnie z "Produktkraft" - naszą spółką zależną zarządzamy na wyłączność współpracami reklamowymi naszych partnerów, umożliwiając im kontakt ze znanymi markami. W naszym lokalnym studio produkowany jest np. tworzony wspólnie z siecią sklepów Saturn magazyn technologiczny "Turn On"
W stolicy Niemiec - Berlinie, Mediakraft Networks tworzy dostępne online innowacyjne i niekonwencjonalne serwisy informacyjne łączące w sobie aktualności i rozrywkę. W Berlinie pomagamy również naszym miejscowym partnerom oferując im wsparcie produkcyjne, jak chociażby studio wyposażone w green screen.
Nasz polski oddział znajduje się w Warszawie. To właśnie tutaj twórcy niezależnie od tego czy tworzą treści z kategorii moda i uroda czy gry, dostają wsparcie dla swoich produkcji. Tutaj również Mediakraft produkuje nowe formaty online dla swoich lokalnych widzów.
Nasze tureckie biuro zlokalizowane jest niedaleko Bosforu, na granicy Azji i Europy. Turecka widownia może cieszyć się produkowanymi przez nas innowacyjnymi i zróżnicowanymi programami tworzonymi specjalnie dla dzieci i młodzieży, które dostępne są na różnych platformach.

KRONIKA

  • 2011
  • WRZESIEŃ 2011

    Mediakraft Networks zostało powołane do życia przez grupę twórców generujących w pierwszych miesiącach ok 5 milionów wyświetleń.
  • 2012
  • CZERWIEC 2012

    Meidkaraft Networks osiąga wynik 50 milionów wyświetleń miesięcznie.
  • PAŹDZIERNIK 2012

    Rusza niemieckojęzyczny kanał 'Ponk' będący rezultatem zapoczątkowanej przez Google inicjatywy "Original Programming". Jednym z głównych autorów koncepcji jest Philipp Laude. Pierwsze oficjalne video na kanale zaowocowało 100,000 subskrybentów, których liczba w szczytowym punkcie osiągnie 0.5 miliona. Produkcja formatu, przez który przewinęło się wielu utalentowanych aktorów, kontynuowana jest przez ponad 2 lata. W rezultacie powstaje show stający się źródłem inspiracji dla wielu naśladowców.
  • GRUDZIEŃ 2012

    Mediakraft Networks osiąga 100 milion wyświetleń miesięcznie. Shortcut Ventures, aktywna międzynarodowo spółka inwestuje siedmiocyfrowe kwoty w nową markę.
  • 2013
  • LIPIEC 2013

    W ramach projektu 'Sendertime' sieć Mediakraft Networks uruchamia w tym samym czasie kilka wewnętrznie produkowanych programów, w gronie których znajdziemy między innymi Was Geht Ab!?' oraz 'Techscalibur'. W tym okresie do życia zostaje również powołany międzynarodowy projekt 'The Great War' oraz 'Wehikuł Czasu'.
  • SIERPIEŃ 2013

    Mediakrfat Networks zaczyna rozwijać się również międzynarodowo otwierając biura w Warszawie i Amsterdamie. W listopadzie 2013 uruchomione zostaje też biuro w Istambule.
  • 2014
  • KWIECIEŃ 2014

    Razem z "British Pathé" Medikarfat Networks udostępnia na YouTube ponad 80 000 historycznych materiałów.
  • LIPIEC 2014

    Uzyskując finansowanie w wysokości 16,5 milionów euro, pochodzące od zewnętrznych inwestorów Mediakraft może poszczycić się jednym z najwyższych zastrzyków finansowych pozyskanych kiedykolwiek przez grupę Online Video.
  • LISTOPAD 2014

    Program informacyjny 'Was Geht Ab!?' otrzymuje prestiżową nagrodę 'Pädi' przyznawaną przez SIN – Studio im Netz - stowarzyszenie edukacji medialnej. Nagroda przyznawana jest za tworzenie treści przeznaczonych dla młodzieży a odznaczających się wysokimi walorami edukacyjnymi.
  • 2015
  • STYCZEŃ 2015

    Spartacus Olsson, współzałożyciel Mediakraft Networks, obejmuje stanowisko Prezesa i jedynego dyrektora Mediakraft. Drugi ze współzałożycieli Christoph Krachten pozostawia zarządzanie firmą by w stu procentach poświęcić się organizacji i zarządzaniu VideoDays. Levent Gültan otrzymuje awans na stanowisko kierownicze.
  • MARZEC 2015

    Boris Bolz - były szef zarządu Red Bulla wstępuje w szeregi Mediakraft Networks na stanowisku Dyrektora Handlowego.
  • KWIECIEŃ 2015

    Spotify oraz Mediakraft ogłaszają nawiązanie współpracy w celu upowszechnienia się online video. Mediakraft staje się tym samym jednym z pierwszych partnerów serwisu, przyczyniając się do rozwoju usług streamingiowych.

    Constantin Stammen obejmuje stanowisko Dyrektora Finansowego - wcześniej pełnił on funkcje Managera T-Systems oraz Dyrektora Finansowego Agencji denkwerk z siedzibą w Kolonii.
  • 2016
  • GRUDZIEŃ 2016

    Mediakraft oraz serwis VOD Watch4 rozpoczęli współpracę w zakresie dystrybucji treści. TopZehn, DieFilmfabrik, BULLSHIT TV i DieLochis są teraz dostępne również na Watch4.
  • LISTOPAD 2016

    Platformy Mediakraft i Stagelink ogłosiły strategiczną współpracę w zakresie organizacji wydarzeń na żywo. Artyści wspierani przez Mediakraft mogą teraz jeszcze lepiej realizować relacje na żywo dla swych licznych widowni.
  • MARZEC 2016

    Zespół zarządzający składać się będzie z trzech Dyrektorów Zarządzających: Constantina Stammena, Borisa Bolza oraz Leventa Gultana. Spartakus Olsson będzie wspierać inwestorów Iris Capital, Shortcut Ventures i Capnamic Ventures oraz Radę Doradczą Mediakraft jako założyciel i prezes - będzie również koncentrować się na inwestycjach strategicznych, fuzjach i przejęciach.
  • KWIECIEŃ 2016

    Mediakraft przenosi swoją siedzibę z Monachium do Kolonii - miasta, które stanie się kreatywnym miejscem spotkań dla artystów YouTube w Europie.
  • GRUDZIEŃ 2016

    Mediakraft Networks oraz UUUM - wiodąca Japońska siec partnerska ogłosiły partnerstwo strategiczne. Celem współpracy jest - obok wymiany wiedzy eksperckiej - współpraca między-sieciowa oraz wspólne planowanie zdarzeń.

    W pierwszym tygodniu DieLochis podbił listy przebojów z ich debiutanckim albumem #ZWILLING - który tym samym stał się pierwszym w historii "numerem jeden" wśród niemieckich YouTuberów.

    DZISIAJ

    Materiały video osiągają około 600 milionów odsłon miesięcznie.


    W sieci zrzeszonych jest ponad 1500 artystów, w tym wiele czołowych gwiazd telewizyjnych.


    Mediakraft Networks ma międzynarodowy zasięg, z biurami w pięciu miastach i trzech krajach.

    FAQ

    CZYM JEST SIEĆ MEDIAKRAFT?

    Mediakraft Networks to grupa przedsiębiorstw zarządzających wieloma kanałami z różnych grup tematycznych, na popularnych internetowych platformach video takich jak YouTube, Yahoo! Screen, ClipFish i Dailymotion.

    CZYM JEST SIEĆ WIELOKANAŁOWA?

    Wielokanałowe sieci zrzeszają niezależnych twórców internetowego video, pomagając im się rozwijać, a także produkować i dystrybuować treści na rożnych platformach video w Internecie. Mediakraft Networks wspiera twórców w profesjonalizacji tworzonych przez nich treści i budowaniu większych zasięgów, co w późniejszym czasie ma też odzwierciedlenie w zarobkach. Oprócz wsparcia produkcyjnego jakim są np. profesjonalne studia, Mediakraft Networks oferuje również takie usługi jak analiza danych, optymalizacja treści, wsparcie techniczne, szkolenia i zarządzanie prawami autorskimi.

    CZY MEDIAKRAFT TO KANAŁ TELEWIZYJNY?

    Mediakraft Networks to największa telewizja internetowa w centralnej Europie, która bawi i uczy miliony widzów każdego dnia poprzez profesjonalnie produkowane programy. Mediakraft Networks łączy w sobie wiedzę doświadczonego zespołu z obszarów takich jak produkcja telewizyjna, marketing czy social media z nieograniczoną kreatywnością nowego pokolenia, w efekcie tworząc telewizję przyszłości. Wspierany przez dokładne ukierunkowanie treści i analizę widzów, Mediakraft Networks jest stworzony, aby dostrzegać nawyki i potrzeby odbiorców, którzy mogą cieszyć się nowymi produkcjami niezależnie od czasu, miejsca czy urządzenia, na których je oglądają.

    JAK DUŻO ZARABIAJĄ TWÓRCY SIECI MEDIAKRAFT?

    Z powodu zapisów umieszczonych w naszych umowach z twórcami, nie możemy ujawniać poufnych danych takich jak indywidualne zarobki. Jednakże w związku z rosnącym profesjonalizmem w produkcji internetowego video, coraz więcej twórców jest w stanie utrzymać się ze swej twórczości.

    KTO DECYDUJE O TREŚCIACH KREOWANYCH PRZEZ SIEĆ MEDIAKRAFT?

    Wierzymy w łatwy i bezpłatny dostęp do mediów zarówno dla widzów jak i twórców. Miejsca jest dosyć dla każdego i ostatecznie to odbiorcy decydują czy treść im się podoba czy nie. W związku z tym Mediakraft Networks w żaden sposób nie ogranicza twórców jeżeli chodzi o kreowane przez nich treści.

    KTO POSIADA PRAWA DO VIDEO, KTÓRE JEST PUBLIKOWANE PRZEZ MEDIAKRAFT?

    Twórca w Mediakraft Networks posiada wszelkie prawa autorskie do swoich materiałów. Mediakraft Networks może dystrybuować te treści na różnych platformach, w związku z przekazaniem przez twórcę wyłącznych praw na takie działania na czas trwania umowy z siecią.

    JAK MOGĘ ZOSTAĆ TWÓRCĄ SIECI MEDIAKRAFT?

    Odkrywanie i promocja dobrze zapowiadających się twórców video, to jedno z głównych zadań Mediakraft Networks. W związku z tym każdy twórca zainteresowany partnerstwem może zgłosić chęć przystąpienia do naszej sieci, wykorzytując odpowiedni formularz dostępny na naszej stronie. Staramy się aby jak największa liczba twórców miała szansę korzystać z dobrodziejstw jakie niesie ze sobą partnerstwo w sieci. Podstawowym wymaganiem dotyczącym podpisania umowy z Mediakraft Networks jest przestrzeganie przy produkcji materiałów wymogów prawnych, takich jak prawa autorskie. Nie akceptujemy też treści szerzących nienawiść, brak tolerancji czy dyskryminację.

    JAKIE KORZYŚCI PŁYNĄ Z PARTNERSTWA Z SIECIĄ MEDIAKRAFT?

    Pracownicy Mediakraft Polska posiadają rozległą wiedzę i lata doświadczeń w produkcji video, dystrybucji, marketingu, strategii programowych, social media itp. Dzielą się nimi z naszymi twórcami w różnoraki sposób np. poprzez warsztaty czy indywidualne konsultacje. Ma to znaczący wpływ na profesjonalizację treści. Przez długoterminową współpracę z Mediakraft Networks nasi twórcy mają szansę poprawić jakość swoich programów, pracować bardziej efektywnie, a także zwiększyć swoje zasięgi i dochody poprzez dystrybucje kreowanych przez nich treści na różnych platformach video.

    KTÓRZY TWÓRCY SIECI MEDIAKRAFT ODNIEŚLI NAJWIĘKSZY SUKCES?

    Mając na uwadze liczbę subskrybentów jest to na pewno niemieckie trio komediowe Y-Titty - z liczbą ponad 3 milionów stałych oglądających to zdecydowanie najbardziej popularny twórca Mediakraft Networks. Kanał Y-Titty należy do ComedyNet.

    ILU TWÓRCÓW ORAZ WIDZÓW MA SIEĆ MEDIAKRAFT?

    Mediakraft Networks jest największą i najszerzej docierająca telewizją online w centralnej Europie, zrzeszająca ponad 2600 kanałów, które miesięcznie ogląda ponad 20 milionów unikalnych użytkowników, co dziennie daje ok. 1,5 miliona wyświetleń. Wyświetlenia z wszystkich platform takich jak YouTube, Yahoo! Screen, ClipFish and SnackTV to ok 550 milionów odsłon miesięcznie.

    CZY MEDIAKRAFT PRODUKUJE WŁASNE TREŚCI?

    Mediakraft Networks zarządza kilkoma własnymi programami internetowymi w Niemczech, Holandii, Polsce i Turcji. Daje to twórcom szanse na udział w produkowanych profesjonalnie formatach i dotarcie do nowej widowni i grup docelowych. W celach produkcyjnych Mediakraft Networks posiada studia nagraniowe w różnych lokalizacjach i specjalnie dedykowanych do tego pracowników. W rezultacie otrzymujemy regularnie publikowane programy w kilku językach.

    CZY SIEĆ MEDIAKRAFT WSPÓŁPRACUJE Z INNYMI PODMIOTAMI?

    Mediakraft Networks współpracuje również z innymi firmami oferującymi takie usługi jak syndykacja treści, zarządzanie prawami autorskimi, dystrybucja czy marketing. Mediakraft Networks wspiera partnerów w ustabilizowaniu swojej pozycji na rynku i rozwoju marki na różnych platformach internetowego video, a także pomaga w lepszym poznaniu praw jakie mają do tworzonych przez siebie treści. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej, NIE MA ŻADNEGO LINKU NA STRONIE!.